2013. július 15., hétfő

Kísérlet megnevezése: Romantika


És végre felvirradt a 5 Day Challenge várva-várt első napja! (Kövessétek Candy és Kiddy oldalán is a héten!) 
Az első történet címe Candytől: Kísérlet megnevezése: Romantika
Kulcsszavak: katasztrofális, lángoló kenyérpirító, Tesco Gazdaságos (valahogy sikerül az összeset az utolsó hat sorba tennem, nem tudom, hogyan :/ )
Műfaj: Szentül megfogadtam, hogy a Challenge ideje alatt semmi érfelvágós nem hagyja el a billentyűzetem, de azért 1-2 történet - köztük ez is - inkább keserédes, mint fluff. Johnlock, amúgy.
A képnek semmi köze hozzá, max. annyi, hogy tulajdonképpen a ship dióhéjban. (Innen loptam.)



Kísérlet megnevezése: Romantika

Három takaros, méternyi magas DVD-torony. Ez akadályozta meg, hogy John vasárnap délután Marytől hazaérve a szokásos lendülettel ledobja az asztalra a teszkós szatyrot, aminek már vészesen kezdett megnyúlni a füle a kezében.

-     Mi a jó isten ez már megint? – ordított a nappali irányába.
-     Használd a megfigyelőképességed, John. Minek látszik?
-     Kölcsönzőt nyitunk?
-     Az új kísérletem – sóhajtotta Sherlock azzal a fáradt, szenvedő hangsúllyal, amellyel jelezni szokta, hogy vészesen közel van már a pillanat, amikor barátjának idiotizmusa kihozza a béketűrésből.

John végül jobb híján a konyhapultra borította a heti bevásárlást, majd végigfuttatta szemét a dobozok gerincén. Aztán összevonta a szemöldökét.

-     Ezek romantikus filmek.
-     Tudtam, hogy fejlődőképes vagy.
-     Elárulnád, miféle kísérlet ez?
-     Nem.
-     Akkor legalább azt mondd meg, honnan vannak.
-     Megkértem Mollyt, adjon kölcsön párat.
-     Elmentél Mollyhoz romantikus filmeket válogatni?
-     Mit képzelsz? Megkértem, hogy hozza át mindet. Úgyis a környékre jár fodrászhoz, ami a haja állapotából ítélve tegnap volt esedékes.
-     Képes voltál idecipeltetni vele ezeket?
-     Én sem voltam tétlen. Vettem jégkrémet.
-     Jégkrémet.
-     Az interneten végzett előzetes adatgyűjtésem során arra a megfigyelésre jutottam, hogy a két tevékenység pozitívan korrelál egymással.

John sötét sejtelmektől vezérelve nyitotta ki a fagyasztó ajtaját, ahonnan egy fél szappan (?) és az akkurátusan a jégkockatartóba helyezett szemgolyók mellől valóban két nagy bödön vaníliafagyi figyelt vissza.

-     Melyikkel kezdjük? – lépett mögé ekkor váratlanul Sherlock. John ijedten csapta be a fagyasztóajtót, és pördült meg a sarkán.
-     Nem is tudom - vette ismét szemügyre a három tornyot. – Talán, ha elárulnád, mi a célja ennek, akkor tudnék segíteni.
Sherlock elgondolkozva vonta össze a szemöldökét.
-     Érzelmi reakció – szólt végül. – Válogasd ki azokat, amelyek szerinted a leginkább hatnak a nézők emócióira – adta ki a parancsot, és John feje felett átnyúlva magához vette a hűtőből az egyik doboz fagyit, majd bevonult a nappaliba.

John egy lemondó sóhajjal nekiállt, hogy átfussa a címeket – közben emlékeztette magát, hogy még csak véletlenül se forduljon meg soha a fejében randira hívni a csöpögős műfajnak ekkora gyűjtőszenvedéllyel áldozó Molly Hooopert –, majd a kiválasztott hét-nyolc filmmel a kezében követte barátját.

Sherlock a kanapén ült, egyenes háttal és szorosan összezárt térdekkel, a térdén heverő kinyitott jégkérmesdobozra meredve ádázul. Úgy nézett ki, mint valami sziklába vésett egyiptomi fáraószobor.

-     Nem muszáj enned belőle, ha ennyire undorít – vetette oda neki, ahogy csatlakozott hozzá a kanapén.
-     De – csóválta meg a fejét merev arccal Sherlock.  – Elengedhetetlen – tette hozzá, és félelmetes elszántsággal felemelte a kezében tartott kiskanalat.

John úgy döntött, nem követi végig Sherlocknak a jégkrémmel folytatott eposzi arányú küzdelmét, inkább nekiállt felsorolni és megmagyarázni (mert Sherlock akár egy barlangban is élhetett volna, tekintve a popkultúrában való jártasságát) a címeket, amit kiválasztott.

 Büszkeség és Balítélet (Colin Firth pofaszakállal? Ugyan, John, ne legyél ízléstelen), Szerelmünk lapjai, Fel! (Nem vagyok hajlandó semmit sem megnézni, amiben animált figurák ugrálnak.), Casablanca, Titanic, Négy esküvő, egy temetés (Hm, ez jól hangzik.), Sztárom a párom, Elfújta a szél, Túl a barátságon (Ügyes próbálkozás, John, de nem.)

*

- Őszintén szólva kedvesem, köpök rá – mondta Rhet Buttler, és kilépett a ködös atlantai alkonyatba, amikor John hat óra múlva felriadt kínzóan görcsölő nyakkal. Álmosan oldalra pillantva megállapította, hogy a küzdelem időközben a jégkrém javára dőlt el: művészien odaolvadt foltokban díszítette Sherlock pólóját. A szőnyegre száműzött, oldalára borult dobozból csendes kis vaníliaszínű patakocska folydogált kedélyesen. A barátja arca egyszerre tűnt elkínzottnak és felháborodottnak.

- Nem értem, hogy lehet ezen meghatódni. Talán ha lobotómiát végeznék magamon, és... 
- Azt hiszem, elszundítottam. Jobb, ha felmegyek, és lefekszem - vette elejét John Sherlock agysebészeti fejtegetésének.
-     Ha már úgyis állsz, betennéd a Casablancát?
-     Egész éjjel mozizni fogsz?
-     Valószínűleg.
-     Jó szórakozást hozzá - csóválta meg a fejét, és a jégkrémes dobozt kecsesen átlépve  felvonult a szobájába.

*

Másnap reggel a konyhában meglepő csend fogadta: nem kellett Sherlock éjszakai ténykedésének katasztrofális következményeivel megbirkóznia. Nem fogadta sem lángoló kenyérpirító, sem tenyérnyi savmarás Mrs. Hudson konyhaasztalának közepén. Tökéletes nyugalomban kortyolta el a teáját. Csupán egy fél óra múlva tűnt fel neki egy apró furcsaság.

-     Sherlock.
-     Hmmm?
-     Hová tűnt a százas csomag Tesco Gazdaságos pézsé, amit tegnap vettem?

14 megjegyzés:

  1. Juuuuuj! *-* Sherlock és a jégkrém mindig jól mutat együtt! :3

    "- Képes voltál idecipeltetni vele ezeket?
    - Én sem voltam tétlen. Vettem jégkrémet." Felnyögtem. John nevében is. XDD

    Johnnak sikerült kiválasztania a kedvenc romantikus filmjeimet. :D

    "Túl a barátságon (Ügyes próbálkozás, John, de nem.)" A teát és félrenyeltem, úgy röhögök. /Igen és mindig teát iszok vitanincs./

    Jaj, a vége. Istenem, a vége. Én mindjárt odamegyek és yay. TuT

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony-bizony, Sherlocknak jól áll a jégkrém! :P Örülök, hogy te is így látod, és köszi, hogy írtál! :D

      Törlés
  2. íííí! külön dícséret, amiért ezzel kezdted, mert erre voltam a leginkább kíváncsi :D nagyon nagyon cuki lett :))
    a Túl a barátságon résznél hangosan felnevettem, majdnem eldobtam a reggelimet is! :D (megnézném, ahogy azt nézik ;)
    a vége <3
    én is idézgethetnék itt, de nem fogok, mert akkor az egészet be kéne tennem. nagyon tetszett! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jujj, de jó! Ez volt az első, amiről egyből tudtam, hogy mit akarok kihozni belőle. :) Külön öröm, hogy sikerült vele elnyerni a tetszésed! <3

      Törlés
  3. Awww, hát ez valami iszonytatóan édes volt :D még azzal a jól sikerült pofonnal is a végén :")

    " - De – csóválta meg a fejét merev arccal Sherlock. – Elengedhetetlen – tette hozzá, és félelmetes elszántsággal felemelte a kezében tartott kiskanalat." Bele ne halj édesem :D

    A karaktereket, mint mindig, most is nagyon jól eltaláltad (tökéletesen magam elé tudtam képzelni, ahogy ez megtörténik) és az egész történet: *_* <- ilyen volt :3

    Ez a mondat pedig a jégkrémről és a moziról: " - Az interneten végzett előzetes adatgyűjtésem során arra a megfigyelésre jutottam, hogy a két tevékenység pozitívan korrelál egymással."
    Epic win! :DD

    Ó, és egy apró észrevétel: valahogy mindig elvonja a figyelmemet az a fekete-fehér gif ott jobb oldalt... kimeredve nyáladzok rajta percekig... ez így nem jó xDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kösziii! <3 A gifet már át is tettem egy olvasás közben talán kevésbé zavaró helyre, már én is megfigyeltem, hogy megy arra a szemem magától. :D Ha még így is zavaró, kénytelen leszek száműzni szegényt. :P

      Törlés
  4. Hu... a filmek, amiket felsorolt John sok kedvencem benne van :D. Kár, hogy John nem látta Sherlockot egy kis vigasztalás lehet ráfért volna :P Eltudom képzelni Sherlock milyen lehetett a kérdés után, szerez még egy doboz jégkrémet:D. Nagyon tetszett ^^!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan ráfért volna, ha elbömbizett egy egész csomag zsepit. :P Most nézem amúgy, hogy te miért nem vagy még kint nálam? Azt hittem, már volt linkcserénk, na de most orvoslom. :)

      Törlés
  5. Hali! Hát ez egyszerűen zseniális! :) A stílusod, a karakterek ábrázolása, a jól beépített poénok, minden :) Köszönöm, hogy olvashattam! :) Igen, minden mondat után muszáj tennem egy szmájlit. :)
    Üdv: Mayu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, üdv az oldalon! :)
      Örülök, hogy ilyen szmájlis hangulatba kerültél tőle, és köszönöm! :)

      Törlés
  6. Lassan úgy járok veled, mint anno Ivy Hetalia fic-eivel, hogy semmit sem tudtam a fandomról, meg a szereplőkről, de máris meg akartam zabálni mindegyiket... Hát lassan Sherlockékkal is így leszek, a te tolmácsolásodban biztosan. És ez a film lista *-* De akkor is túl a barátságont kellett volna nézniük *toporzékol*
    És basszus Sherlock, lennél csak cukorbeteg, visszasírnád még a napot, hogy ehettél jégkrémet *irigy* x)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, minden megtérített lélek után jutalékot kapok a sorozat ördögi készítőitől. :P A filmeken gondolkoztam egy darabig, a Túl a barátságon mondjuk egyértelmű volt... én is megnézném, ahogy azt nézik. :)
      Az biztos, hogy sokan nem értékelik a szerencséjüket, amiért bármit ehetnek... nekem a nagypapám cukorbeteg + a húgomnak vannak problémái, ami miatt nagyon oda kell figyelnie, szóval én valamennyire átérzem a helyzeteteket. :/
      Köszi, hogy írtál, és remélem, tovább haladsz a Sherlock-fandom felé a sárga köves úton. :P

      Törlés
  7. Én teljesen, totálisan, és valószínüleg a női közönséget felháborító módon le vagyok maradva romantikus filmekkel, még a Titanicot se láttam. És bosszantó módon nem is akarom megnézni. Úgyhogy teljesen és egyöntetüen Sherlockkal érzek egyet.
    (azért szegény Molly, mindig megszívja!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cöö-cööö, pedig akkor könnyen úgy járhatsz, mint Sherlock, hogy azon kapod magad, hogy elbömbiztél egy százas csomag zsepit. :P Edzeni kell a könnycsatornákat, hogy ne okozzanak váratlan meglepetéseket. XD
      Amúgy alapból én sem szeretem a romantikus filmeket, de a klasszikusokat megnézem. a műfaj legalja szerény véleményem szerint a Meg Rayen filmek... de ezt nem mertem megtenni Sherlockkal. :P

      Törlés