2013. június 28., péntek

Fragmentary (Tizenegyedik fejezet)



Ha számtanilag nem is, de lélektanilag mindenképpen itt van a történet közepe. Mentségem az most sincs rá (max. annyi, hogy már lent vagyunk az alján). 



Tizenegyedik fejezet: Három eskü

Még nem. Most nem. Már nem.
Mígnem
Elveszejtjük aktualitásunkat.
(Ha akkor nem, akkor most már nem.
Te mondád.)

Petri: Love Story

T+ 373 nap

Utálom Myrcoftot. Igaza volt: nem kellett volna eljönnöm.

Nevetségesek vagyunk, John. Bár, el kell ismernem, a legszánalmasabb melodrámákért én vagyok a felelős: leugrani a Bart’s tetejéről. Elbújni a karzaton az esküvődön. Mégis, mit gondoltam? Irene-nek is igaza volt: tényleg nem áll jól nekem a sorsüldözött hősszerelmes szerepe. (Irene-t is utálom.)

Az orgonaszó itt fülsüketítően hangos, ahogyan megtölti a boltozat alatti hatalmas teret. Wagner. Hogy a fenébe akarhat bárki is Wagnert hallgatni az esküvőjén? (Bár mit várok egy olyan alaktól, aki képes ezt az őzbarna zakót felvenni ehhez a cipőhöz.)

Az öltözékét leszámítva jól néz ki: valójában rég láttam ilyen derűsnek. Csupán az alig észrevehető előre-hátra hintázás, ami elárulja az idegességét, ahogy az oltár előtt áll. (És az ujjainak babrálása a mandzsettáján.) Félszeg mosoly. Vár. (Nem rám.)

A padsorokban sok ismerőst fedezek fel. Érdekes gyakorlat ebből a szögből a lehető legtöbb következtetést levonni: csupán a fejük búbját, a karjukat, és a térdüket látom. Külön nehezítés, hogy a nők többsége kalapot, némelyikük – az idősebbek - kesztyűt viselnek. Ez tetszik. (Gyakrabban kellene templomba járnom.)

Mrs. Hudson. Félrecsapott padlizsánlila kalap, ami alól a megszokottnál két árnyalattal világosabb tincsek bukkannak elő: ordít róla az új ismeretség. Fiatalabb férfi, egyelőre jól titkolt szerencsejáték-függőséggel. (Ez a nő hihetetlen érzékkel nyúl mindig mellé. Remélem, ezúttal a közreműködésem nélkül is meg tud majd szabadulni a gazembertől.)

Lestrade, Molly: unalmasak, szokás szerint. A mellettük ülő férfi azonban felkelti a figyelmem: egyértelműen Mycroft embere. (Nem gondoltam volna, hogy ennyire nem bízik bennem. Igazán sértő.)

Aggodalma azonban felesleges: már meghoztam a tökéletesen racionális döntést, amely a lehető legtöbb hosszú távú előnyt kínálja az adott helyzetet és a lehetséges kimeneteleket figyelembe véve.

John biztonságban lesz: törődő, gondoskodó kezekben. Nem fog tudni róla, ha sosem térek vissza Londonba. Nem fog gyászolni (megint).  Furcsa megnyugvás vesz erőt rajtam (melynek némiképpen köze lehet a véráramomban keringő droghoz is).

Az izmok ellazulnak, a tudat belesüpped a szer által kínált puha tehetetlenségbe. Nincs mit eldönteni, nincs mit tenni többé: nyugodtan figyelhetem a műsort. (Felülről: mindig felülről. Ez egy átok. )

Mary: a hosszú csipkeujjak ezúttal is elrejtik a sebhelyeket a karján. (Vajon John végigcsókolja ezeket a szúrásnyomokat, ezeket az önpusztításnak állított műemlékeket? Végigcsókolja, és megbocsájtja? Úgy, ahogy nekem sosem fogja? Az ajkai a karom belső felén: a fantáziába beleszédülök.)

Bocsáss meg, John. Nem tudtam, hogy szeretlek. Nincs mentségem rá: minden bizonyíték a kezemben volt, és én csak bámultam rájuk értetlenül.  Ironikus. Valami, amit mindenki előbb sejtett nálam: Mrs. Hudson, Irene. Mycroft. Vajon te is? Te is tudtad? Vajon rájöttél legkésőbb akkor, amikor a lábam elvált a párkánytól?  

(A blogbejegyzései alapján nem:

Nem vagyok meleg, ugye tudod?”

„Hiányzol.”

„Megint veled álmodtam. Mindig meghalsz. Mindig máshogy. Szellemként sem tudsz unalmas lenni.”

„Azt hiszem, szerettelek.”

„Azt hiszem, szerelmes voltam beléd.”

„Azt hiszem, meleg vagyok.”

„(Nem, biztosan nem.)”

„Összetörtem a hegedűd. Sajnálom. Hiányzol.”)

Rendben, elismerem: még így is megelőztél. Szép munka, John. Be kell látnom, hogy egy idióta voltam. (Akinek bármi olyanról tudomása van… Ó, te jó ég. Minden. Mindent fel tudnék sorolni, ami miatt ez a házasság kudarcba fulladhat. Tizennyolc okot tudnék mondani csak eddig. Nevetséges ez a kérdés.)

Csókolóznak. Utálom Maryt. Mary megértő, Mary odaadó, Mary nem csak figyelemmorzsákkal eteti. Mary él. 

(Mary, Mycroft, Moriarty, Moran. Az ábécé huszonegyedik betűje nyilvánvalóan személyes bosszút esküdött ellenem.) 

Bocsáss meg. Mindig azt gondoltam, lesz időnk. Hogy várni fogsz: ahogy kimondom magamban, már ostobának tetszik. Nem, nem is gondoltam rá: biztosra vettem, a testemben, a sejtjeimben tudtam, ahogy valahol mélyen eltemetve igenis tudom, hogy a Föld a Nap körül kering. Tudtam, hogy ott leszel. Ahogy a sejtjeim tudják a centrifugális erőt és a gravitációt.

Ám egyszer minden széthullik. Már semmi sem biztos. (És talán csakugyan meghalok.) A tények néha hozzáidomulnak az illúziókhoz. Eddig nem tudtam az illúziók leküzdhetetlen gravitációs mezejéről. Nem kalkuláltam vele. (Hiba.) A Naprendszer széthullik: a bolygók a centrifugális erőtől elszakadva repülnek, távolodnak az egykori középpont felől.

Több, mint egy év után először suhan át az agyamon a gondolat, hogy milyen lett volna igazából leugrani. Az ütközés: forgatókönyvek sorozata, a becsapódás különböző szögekből. Ha fejjel előre érek le. Ha az oldalamra esem. Térdre – a legfájdalmasabb, valószínűleg hosszas agónia a halál beállta előtt.
Próbálom a becsapódás által okozott hipotetikus fájdalmat hozzáilleszteni a jelenleg érzett valóshoz. Nincs egyezés. Anatómiai képtelenség olyan szögben földet érni, hogy a bordáim átdöfjék a szívem.

Racionális döntés ide vagy oda, amikor (ha) visszajövök, nem érdekel majd Mary. Nem érdekel ez az egész parádé Wagnerrel, a gyomorforgató őzbarna zakóval, a vendégsereggel. Nem érdekel az esküd. Nem érdekel majd semmi.

Nem leszek nagylelkű és nem leszek belátó. Nem John, sajnálom: amikor ennyire szükséged van valamire (ahogyan nekem rád), akkor nem vagy nagylelkű. Akkor egyszerűen csak kinyújtod a kezed és elveszed azt a valamit, ha képes vagy rá, és ne legyenek kétségeid: én képes vagyok.

Képes leszek, John. 






24 megjegyzés:

  1. *kezetdörzsölget* babám! Tökéletes hatásfokozás a vég kezdete előtt. Ezt abból lehet megtudni hogy már nem csak Maryt, de téged is meg akarlak nyuvasztani. Az utóbbi gyilkossági szándékot azonban a történet iránt tanusított puszta szeretet hajtja, míg az elsőt a tény, hogy ez a csak totál kiborít. Khm... de hajlandó vagyok elismerni a történetben elfoglalt helyét és funkcióját... még a jogalapját is... Csak öld meg kérlek! xD
    *igen, nagy érzelmi hatást gyakorolt rá a fejezet*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A vég kezdete előtt fogok pont megnyuvadni? Ne már. :P (Még szeretetből se már.) Ígérem, nem foglak ennél jobban kiborítani, max. egy kicsit. :)

      Törlés
    2. ez egy pozitív nyuvasztási vágy. xD légy rá büszke, de komolyan.

      Törlés
    3. Na jó, akkor nyuvassz, nem bánom. Büszkén halok kezeid által. XD

      Törlés
  2. Túléltem *kezeket a magasba* wuhu. Mély pont tényleg, de most nagyon kíváncsi vagyok mi is fog történni, ha visszajön Sherly Johnhoz. A hangulat meg 180 fokos fordulatot vesz (legalábbis nagyon remélem), ha már megjártuk a Poklot mehetünk a Mennybe :). Nagyon jó rész volt, bár azért megszakadt a szívem, hogy esküvő meg minden ááh nem jönnek a szavak ( még a hatás miatt). Szurkolok Sherlocknak:). Nagyon tetszett köszönöm ^^.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gratulálok neked is, meg mindenkinek, aki eddig bírta. :) Innen már, na jó, nem mondom, hogy gyerekjáték, de mindenképpen kevésbé angstos részek jönnek. Köszönöm a kitartásod! :)

      Törlés
  3. Tegnap este még felnéztem elalvás előtt telefonról hozzád, mert csakazértis. Nem bántam ám meg, benned nem lehet csalódni :D Gyors zuhanás a mélybe, és Sherlock kedvesünk végre rájött, hogy John kell neki, innen már csak fölfelé vezet az út, hajrá Sherlock, te vagy a nyerő! Maryt sem utáljuk, de azért tényleg tűnjön el~. Sok sikert a folytatáshoz, alig várom! :D (Még mindig nem tudok értelmes véleményt alkotni. Nézd el nekem.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy nem bántad meg, csakazértse. :)Köszönöm, és igyekszem a folytatással, remélem, tetszeni fog az is. :)

      Törlés
  4. Ez a lélektani mélypont ??? ÉLJEN nem hiszem, hogy több vagy mélyebb szenvedést elbírnék viselni életem ezen szakaszában. Ennél a fejezetnél is elég rendesen kezdtem lehangolódni aztán a végén számomra felcsillant a remény "Képes leszek, John." hát végre már Sherlock !!! Örvendek hogy képes leszel felemelni azt a formás kis segged és teszel is valamit. Kíváncsi leszek merre indul ezután a történet és mit reagál majd John Sherlock "másfél évre rá feltámada" című jelenetéhez :D Egyértelműen nagyon tetszett (ez is. mint tőled minden? lehet... :D ) köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, és igen, ennél mélyebbre nem tervezem vinni a sztorit, meg magunkat (őszintén szólva, nem is tudom, hogy lehetne... na jó, ötleteim azért vannak :P), kis fellélegzés jöhet a vége előtt. :)

      Törlés
  5. *Bociszemekkel mered a képernyőre*
    Te nagyon értesz ahhoz, hogy késztess sírásra egy lányt.
    Nagyon jó fejezet, imádtam. ( Pláne, mert ezután happy-bb hangulatú lesz, remélem. )
    Ajj, Sherlock, csak ezt ne szúrd el. Ha mindent elcsesztél is, ezt nagyon ne. Kérlek. <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért kifejezetten happy nem lesz, de rosszabb sem... végül is a hangulat adott, fura lenni így a tizenegyedik fejezet után előállni valami totál mással. Mindenesetre Sherlock talán összeszedi magát most már, szóval az események szintjén nem lesz para, max. a szokásos fura, kifacsart lelkivilágával kell megküzdenem. Meg nektek is. :)Nagyon örülök, hogy tetszett a fejezet. :)

      Törlés
  6. Őszintén be kell vallanom, hogy ez a megjegyzés, teljes két percig távol tartott a folytatástól:
    "(Mary, Mycroft, Moriarty, Moran. Az ábécé huszonegyedik betűje nyilvánvalóan személyes bosszút esküdött ellenem.)"
    Sajnos muszáj volt kivinnyognom magam, mert ha nem teszem, nem tudok normálisan odafigyelni a többire.
    Én szeretem Maryt, továbbra is,a kilengéseim ellenére, és titkon reménykedem egy Sherlock vs. Mary fejezetben. Annyira megnzném, ahogy John kezéért harcolnak! Na, vágyálmok letudva.
    Igazából nem tudok mit mondani, mert még billentyezűten keresztül is érzem azt a gombócot, ami a torkomban van és ez meggátol a rendes kommunikációban.
    Amúgy szerintem egy Sherlock aki elhatározta, hogy megszerez magának valamit, elég félelemetes, és én borzongva várom, hogy mit lép. Már magában a végében is benne volt ez az eltökéltésg és hajajaj! Nagyon várom már, de remélem, hagysz elég időt, hogy kibőgjem magam a plüsskutyám vállán.
    Köszönöm ezt az újabb csodás fejezetet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Imádlak! "egy Sherlock aki elhatározta, hogy megszerez magának valamit, elég félelemetes", hát basszus, én totál ezt éreztem, miközben írtam, és annyira jó, hogy így átjött olvasva is, mert szerintem nincs jobb érzés, mint amikor látod, hogy megértettek. (Nyilván ezért is írok/írunk valahol, nem? Hogy megértsenek.)Szóval most boldoggá tettél, és cserébe még azt is hajlandó vagyok elárulni, hogy LESZ Sherlock vs. Mary. Volt egy pár jelenet teljesen kristálytisztán a fejemben, amikor elkezdtem írni ezt a sztorit, és a Sherlock/Mary jelenet volt az egyik ilyen. :)

      Törlés
  7. Sherlock, büszke vagyok rád, komolyan! Szinte elmorzsolgattam egy könnycseppet a "Bocsáss meg, John. Nem tudtam, hogy szeretlek."-nél.
    Nem is akadtam annyira ki ezen a fejezeten... Most, hogy érzékelem, Sherlock felfogta végre, amit mindenki tud rajta kívül, egészen megkönnyebbültem, és bizonyos szempontból majdnem mindegy, hogy mi lesz, mert már legalább tisztában van az érzéseivel.
    Azért töröm a fejem, hogy ez most hogyan lesz. Mert mind tudjuk, hogy Sherlock önző, és zseniális, és én félnék az útjába állni, amikor valamit nagyon akar, de hát Mary nem épp egy gyenge nő. Viszont az is igaz, hogy tudja, hogy John mennyire szereti Sherlockot.
    Szóval ki lesz az önzetlenebb? Hát nem Sherlock. XD
    Ahogy ezt a kettőt elképzelem, van egy olyan érzésem, hogy ebbe az egészbe szegény Johnnak nem sok beleszólása lesz. XD Pedig neki se lesz ám könnyű. Végre túltette magát Sherlockon, és szereti ezt a Maryt, meg boldog vele, erre a srác fogja magát, és csak úgy megjelenik. Senki nem bír elszakadni az élete a szerelmétől, még akkor sem, ha (azt hiszi), hogy reménytelen (vagy ha csak ártanak egymásnak).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hé, ne nézz be a lapjaim mögé, hogy csinálod? :P No igen, szegény John issza meg a levét mindig mindennek, de ezt már a sorozatban is megszokhatta. Azért nem gondolom, hogy nagyon elnéző lesz ezúttal... (A koszorúd meg még mindig irigylem. :)

      Törlés
  8. mélypont. szerencséd, mert ha ennél is mélyebbre löknél, hát istenuccse, magammal rántanálak, mert már nem bírok többet. kell a lelkemnek valami megnyugvás, úgyhogy most szépen hozom a hegymászó felszerelésem, és jelentem, készen állok kimászni az érzelmi gödörből, amit alám ástál. <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csákányt a vállra, és indulhat a hegymenet! :P OK, hát azért nem fog 180 fokos fordulatot venni, végül is Sherlock Sherlock marad, csak most, hogy tudja, mit akar, már nem játszik talán majd az idegeinkkel. (annyit) :)

      Törlés
  9. Krisztusom, ezt is imádom! *zokog mint mindig*
    "Szellemként sem tudsz unalmas lenni.” ahh TwT

    VálaszTörlés
  10. Hosszú véleményre nem vagyok képes, könnyeimet kaparom ki a szemgödrömből. Sherlock az önpusztítók gyöngye. Fáj.
    John pedig sosem fogja elfelejteni. (Ugye...?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A chatfalon találsz virtuális zsepit a hangulatjelek közt. :P Na jó, nem gonoszkodom, úgyis felszáradtak már azóta, ahogy látom. :) És nem, persze, hogy nem.

      Törlés
  11. Gyönyörű! Jól tettem, hogy vettem két nagy levegőt, mielőtt belekezdtem. Most engedem ki. A pszichológusom majd küldi a számlát, ezen már nem segít a virtuális zsepis csomag.
    "(Mary, Mycroft, Moriarty, Moran. Az ábécé huszonegyedik betűje nyilvánvalóan személyes bosszút esküdött ellenem.) " ---> Miért találsz bele mindig ilyen tökéletesen, te lány?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hé, semmiféle felelősséget nem vállalok semmiféle maradandó lelki sérülésért, amit az írásaim okoznak, mivel szóltam előre. :) (Ugye szóltam? Upsz. :/)
      Nem találok bele mindig tökéletesen, a nagy számok törvénye alapján viszont néha igen. ;)Úgy veszem, hogy tetszett, és köszönöm, hogy kitartóan olvasol a mellékhatások ellenére is! <3

      Törlés