2013. június 24., hétfő

Fragmentary (Tizedik fejezet)


Vallomás következik: szeretem Mycroftot. És bocsássátok meg, hogy ennyire élvezem, hogy Sherlock ilyen gyönyörűségesen sérült. (Most már azért van rá utalás, hogy egyszer majd történések is lesznek. :P)




Tizedik fejezet: Száz százalékos figyelem


T+ 370 nap


-     Miss Adler.
-     Mr. Holmes.

Mycroft egyáltalán nem tűnik meglepettnek. Vajon tudta, hogy Irene a közreműködésemnek köszönhetően másodszor is visszajött a halálból? Valószínűtlen. (Jól leplezett meglepetés, egyértelműen: a fülcimpája mindig elárulja.)

Tulajdonképpen már egészen hozzá lehet szokva, hogy mi ketten kényünk-kedvünk szerint halunk meg és támadunk fel. Eltűnünk, ha szükséges, hogy aztán váratlanul valahol máshol bukkanjunk fel. És most megint eltűnni készülök. A segítségükkel.

-     Ms. Adler, el nem mondhatom, mennyire hálás vagyok, amiért magára vállalja az öcsém felügyeletét.
-     Mycroft! – horkanok fel. A szemtelensége még mindig megdöbbent. Nem egy nehezen kezelhető háziállat vagyok, akit rábíz a barátaira egy hétvégére. (Már, ha lennének barátai.)

Mycroft és Irene sokatmondó, cinkos pillantást váltanak. Dühítő. Rossz ötlet volt idehívni a bátyám, döntöm el.

-          Ahogy a köznyelv mondja, Mr Holmes, jövök eggyel az öccsének.
-          Szegény gyermek – csóválja meg részvétteljesen a fejét, és megpaskolja Irene kezét. – Kérem, legyen elővigyázatos. Nem szeretném, ha Sherlock diplomáciai bonyodalmakat okozna. Ismét.

Világosan körvonalazódik a szerepem ebben a jelenetben (is): a szánalomra méltó, nehezen elviselhető szociopata, akihez türelmesnek kell lenniük, mert szükségük van rá.

Sosem bántott: én alakítottam így. Most egyszerre mégis, a magam által alkotott maszk, úgy érzem, nem passzol. Szeretném megérteni. Szeretnék belépni a világukba. Nem ideiglenes belépőkártyával, ami csak addig érvényes, amíg hasznukra vagyok. Sosem fogok, igaz? 

Az érzés csak egy pillanatig tart, aztán emlékeztetem magam, miért döntöttem így: miért választottam ezt. Választás. Nem kényszer.   

-          Nem térhetnénk a lényegre? – vágok közbe
-          Azt hinné az ember, az örökkévalóság türelemre tanít, Sherlock.
-          Azt hinné az ember, több mint egy év után megunod végre a halálommal kapcsolatos ízetlen poénokat.
-          Bocsásd meg, hogy több mint egy év után sem tudom megszokni a halálod. – Felemeli a fejét, és kinéz az ablakon. Akkor csinálja ezt, amikor valami ott lóg a levegőben, amit értenem kellene. (Miért nem vagy képes világosan beszélni?)

-          Uraim – szól közbe Irene –, valóban fontosabb dolgunk is van. Elhozta az útleveleket, Mr. Holmes? – fordul Mycroft felé.

A bátyám összepréseli a száját annak jeleként, hogy felesleges, ostoba kérdésekkel zaklatják. (Látod, tudok olvasni rajtad. Nem vagyok szociopata, látod? Választás, nem kényszer.) A zakózsebébe nyúl, és előhúz egy borítékot.

-          Mr. és Mrs. Brown. A fedősztorijuk a mellékelt iraton. Mikor indulnak?

-          Két nap múlva.

-          Három – szólok közbe.

Mycroft kérdőn vonja fel a szemöldökét.

-          Még el kell intéznem valamit – teszem hozzá egyből.
(Nevetséges. Miért kellene magyarázkodnom neki? Nem vagyok már kisgyerek.)

-          Miss Adler, megtenné, hogy magunkra hagy minket az öcsémmel néhány pillanatra – veszi elő legudvariasabb modorát. Tenyérbemászó. (Nem akarok kettesben maradni vele. Tudom, hogy bántani fog. Ő képes rá.)

Mikor Irene elhagyja a szobát, megint rám szegezi a tekintetét, melynek a spanyol inkvizíció is sírva könyörögne a titkáért.

Nem hagyom, hogy manipuláljon. Nem hagyom, hogy manipuláljon. Nem hagyom, hogy manipuláljon. Ha meghúznám az ocsmány nyakkendőjét, szorosra, nagyon szorosra, úgy, hogy a csomó elzárja a levegő útját a légcsőben, három perc alatt vége lenne. Talán annyi sem kellene. Az oxigénhiány következtében már fél perc után szédülés, homályos látás, körülbelül egy perc után eszméletvesztés lép fel. Asphyxia: nem a legkellemetlenebb halálnem. (Mégis csak a bátyám.)

-           Sherlock.
-          Mit akarsz?!
-          Ez az elintéznivaló, feltételezem, nem a Dr. John Watson esküvőjén való részvételt és botránykeltést takarja.
-          Ostobának nézel? – mordulok rá. Tudom, hogy nem fedhetem fel magam.

Csendben figyel egy darabig. Méreget. Kerülöm a tekintetét. (De tudom, hogy ez nem használ.) Feláll a fotelből, és odaül mellém a kanapéra, a helyre, amit Irene szabadon hagyott. A kettőnk közti tér ilyen drámai lecsökkenése azonnal vészjelzést küld minden idegsejtemnek. Érzem, ahogy izzadni kezd a tenyerem. Tudom, mi következik. Utálom, mikor ezt csinálja. (Nem mutathatom, mennyire sarokba szorítottnak érzem magam.)

-          Engedd el őt, Sherlock. – Mondja halkan. Már-már azt hinném, gyengéden, ha ez nem lenne teljesen idegen tőle.

(De annyira nehéz, Mycroft.)
-          Rég elengedtem.

Oldalra dönti a fejét.

-          Tudom, hogy nehéz. De szükséges. Nem akarod veszélybe sodorni.

(Miért fáj akkor ennyire? Nem értem.)
-          Ahogyan már mondtam, nem vagyok teljesen ostoba.

-          Túl sok mindent hagytatok kimondatlanul. Fontos dolgokat. És a kimondatlan dolgok fájdalmasak tudnak lenni, Sherlock.

(Félek. Félek itt hagyni. Félek, hogy minden erőfeszítésem ellenére baja esik.)
-          Nem kell kioktatnod.

-          Rajta fogom tartani a szemem. Nem kell aggódnod John miatt. Vagy tényleg azt gondolod, képtelen vagyok a törődésre?

(Tudom, hogy nem vagy képtelen rá, Mycroft.) Az ujjaim már egészen belevájtak a kanapé plüss karfájába. Ez a legkínzóbb rész, miért teszi ezt velem? Összeszorul a tüdőm, ahogy minden szóért, minden egyes hangért külön megküzdve kipréselem:
-          Tudom, hogy nem vagy képtelen rá.
(Tudom, Mycroft. Talán én vagyok az egyetlen a világon, aki tudja.) Most boldog vagy? A megerőltetés egészen gyengévé tett. Nagyokat lélegezve próbálom leküzdeni a szédülésem.

Elmosolyodik. Felemeli a kezét a térdéről, ám az érintésének anticipációjától önkéntelenül összerezzenek. A mozdulata megfagy a levegőben, félúton a vállam felé. Hogy ne tűnjön értelmetlennek, megdörzsöli a homlokát, mintha ez lett volna az eredeti szándéka. Tőle szokatlan, suta mozdulat.
(Sajnálom, Mycroft.)

-          Semmi baj, Sherlock. – A mosolya most keserűbb, szeretném jóvátenni, elvenni ezt a keserű élt, de már késő. Feláll, és lesimítja a zakóját.  - Vigyázz magadra.

-          Szükségtelen felhívnod rá a figyelmem.
(Hiányozni fogsz.)
*

Irene társasága mindig száz százalékos jelenlétet igényel, Mycroft után most mégis felüdülés ez a vacsora. Mycroft néha egyszerűen nem éri be száz százalékkal. Sosem tudtam olyan könnyen lekenyerezni, mint Lestrade-ot. Mint Mollyt. Mint Johnt. (Bűntudat égeti végig a torkom ismét. Most már vajon örökre a számban fogom érezni a megbánás émelyítő ízét, ha rá gondolok? Többet érdemelt. De nem volt sem olyan ravasz, mint Mycroft, sem olyan erőszakos, mint Irene, hogy kikövetelje, ami jár neki. Ez csak még fájdalmasabbá teszi.)

Irene: fekete selyemruha (mérsékelten kivágott, inkább megszokás, mint komolyan vett csábítási szándék). Vörös rúzs (Rouge Dior  #644, az alsó ajkán enyhén túlhúzva a körvonalon). Az asztal alatt kibújik a cipőjéből, a mozdulat azzal jár, hogy véletlenül (?) megérinti a jobb lábszáram. (Kétértelmű jelzéseket küld.)

-          Szomorúnak tűnsz.
-          Az érzelmeim megvitatása nem része a megállapodásunknak.
-          A James Moriarty által hátrahagyott királyság megdöntésében való segédkezés az én értelmezésem szerint a lelked ápolását is magában foglalja. És a bátyád szerint…
-          Nem érdekel, mit mond a bátyám!
-          Bizonyos dolgokban pedig egyértelműen nagyobb tapasztalata van. – A sokat sejtető mosoly csak blöff. (Habár mesteri.) Mycroft nem sosem dőlne be Irene-nek. (Jégember. Szűz. Nem vagyunk annyira különbözőek.) – Talán John Watsonnal kapcsolatban is adhatott volna egy-két tanácsot. Borzasztó, hogy felnőtt férfiakként kénytelenek vagytok a sorsüldözött szerelmesek ezerszer eljátszott tragédiáját végigripacskodni. Nem áll jól neked, Sherlock. – (Az arcán ezúttal jól eljátszott aggodalom, de még mindig nem téveszt meg. Féltékeny?)

-          John Watson és én nem vagyunk szerelmesek. Sosem voltunk. – A hangom megfelelően tárgyilagos. Büszke vagyok magamra. (Egyedül azt sajnálom, hogy már túl vagyok azon a ponton, hogy magam is elhiggyem a hazugságaim. Pedig sosem volt nagyobb szükségem rájuk, mint most. Hová tűntek az üvegfalaim?)

Irene erőltetetten felnevet.

-          Lehettetek volna – mondja, és feláll. Az asztalt megkerülve odalép mellém, a jobb térdén piros folt, ahogyan a lábát keresztbetéve megnyomta rajta a bőrt. Az arcán szimpátia. Sajnálat? Valószínűtlen. Igaz, Irene-nel sosem lehet tudni. Beletúr a hajamba. - Ne aggódj, én tiszteletben tartom a Watson doktor iránti makulátlanul tiszta és kizárólag plátói érzéseidet.
-          Mióta?
-          Mindig is tiszteletben tartottam őket.
-          Nyilván a legnagyobb tisztelet vezetett, amikor tökéletes időzítéssel befeküdtél az ágyamba a Baker Streeten.

Nem jön zavarba. (Szégyentelensége egyszerre vonzó és taszító. Végletek. Akárcsak én, gondolom.)

-          A féltékenység a legjobb katalizátor, ahogyan erre már magad is biztosan rájöttél.  – (Mire célzol, Irene? A kétértelműség a lételemed, igaz?) - Mary Morstan nem mindennapi nő. Hidd el, értek ehhez.

Touché. Megrándul az arcom. El kell ismernem, valóban piszkosul ért hozzá. (Ha a bankszámlája nem lenne elegendő bizonyíték.)

-          Ó, szegénykém. Megszakad érted a szívem. Nézz csak magadra, szegény, szerelmes, összetört szívű Sherlock. Tudod, lehet, hogy enyhíthetnék a fájdalmadon.

-          Nincs szükségem segítségre – préselem ki összeszorított fogakkal.

-          Biztos vagy benne?  - Nevet. Mi ilyen vicces? Személy szerint nem látok semmi humorosat a szituációban.

Közelebb hajol. A száját a bal arcomhoz érinti. Ajakrúzsmaradványok. Kőolajszármazékok és zsiradék. Metilparabén. Tokoferol-acetát. Színpigmentek. Viszket tőle a bőröm. Várok, amíg felmegy a szobájába, aztán módszeresen letörlöm. A mozdulataim nyugodtak és kimértek.

14 megjegyzés:

  1. Egy újabb csodás fejezet :D. Nagyon köszönöm:). Irene-t tényleg nem szeretem, de itt szerencsére jobban elviselem, mint a sorozatba (juhú eggyel kevesebb dolog, amitől fáj a szívem). Előző fejezet után izgultam, hogy milyen lesz majd Irene karaktere vagyis, hogy te hogyan látod, de nagyon jól eltaláltad. Mycroft ... engem először nem nagyon érdekelt, de most annál jobban és nagyon megszerettem a maga kis jégszívű stílusát, megvan a maga bája :3. Sherly pedig siessen és döntse meg azt a királyságot ;). Nagyon köszönöm még egyszer!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm megint csak, hogy olvastad! :) Irene-t én imádtam a sorozatban, és igyekszem itt is megőrizni olyannak, amennyire a történet engedi. Annak külön örülök, hogy Mycroft karaktere is tetszett, szerintem ő olyan figura, akit meg kell tanulni szeretni, az elején én sem bírtam. :)

      Törlés
  2. Fregmentary~~! Gyors friss! Iszonyat jó sztori és Sherlock POV!
    Szerelmes vagyok. Beléd, a történetbe, Sherlockba, Johnba, a Johnlockba, egy kicsit még Mycroftba is. (Nem, ezt nem gondoltam komolyan. De azért szeretjük Mycroftot.)
    Mióta kutatok már egy rendes, folytatásos Johnlockot, ami tele van Sherlock agytekervényeivel, és bonyolult, és hosszú és igenis várom a végét, és Sherlooooock, te vagy a nyerő, nem Mary! Jól vagyok :'D
    Ehhem. Szóval igen, amikor ilyen bugyután, érthetetlenül és teljességgel logikátlanul fogalmazok, akkor én menthetetlenül beleestem egy történetbe. Azért remélem, érthető, amit ki akartam fejezni, hajrá a folytatáshoz, alig várom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó, új hang! Mindig boldog vagyok ilyenkor! (Na nem, mintha a visszatérő olvasókat nem imádnám épp annyira, sőt! :P) Örülök, hogy ennyire megtaláltad a számításod a történetben, a további fejezetekkel kapcsolatban hasonlóra számíthatsz, bár a második részben azért egy kis akció is lesz néha...
      Ne aggódj, nekem tökéletesen érthető voltál, és nagyon köszönöm!

      Törlés
  3. ah, Irene-ben persze nem csalódtam, nagyon tetszik amit ezekkel művelsz :D (mmint Sherlockkal és vele). na meg Mycroft... <3
    Sherlockért még mindig megszakad a szívem, de (bár ennek a fejezetek számához nyilván több köze van), már látom a kiutat az alagút végén :D úgyhogy nagyon nagyon várom már a folytit!! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik az én Irene-em, és amit művelnek Sherlockkal. :) Sajnos sokáig nem fogják művelni, mert máshogy fordul a történet, de nem tudtam őt kihagyni.
      Köszönöm a véleményed, és igyekszem a folytival! <3

      Törlés
  4. Tudom, nem kommenteltem az előző részhez, de ez nem azért volt, mert nem tetszett, hanem mert túlságosan is.
    Örülök, hogy behoztad Irene-t, és úgy érzem, nem kéne szeretnem őt (annyira számító, de lássuk be, a legnagyobb Johnlock shipper, annak ellenére, hogy rá van indulva Sherlockra... hát nem lehet könnyű neki, de legalább megfelelő a személyisége arra, hogy ezt kibírja), viszont igazán kezdhetném megkedvelni Mycroftot, ám ez továbbra sem valósul meg. Pedig látszik ebben a részben, hogy te szereted. XD
    Ajj, mindaz amit Sherlock gondolatban válaszol neki, és nem tud kimondani... Megnyugtató, hogy azért Mycroft tudja, mi forog a kicsi Sherlock fejében. Tudja, igaz? Persze, hogy tudja. Felel rá. Sajnálom, hogy ennyire kínos a kapcsolatuk... Ez szomorú. De gondolom valahonnan a kezdetektől van véglegesen elrontva, mert túlságosan érti ő Sherlockot, túl nagy befolyással tud lenni rá, ezért muszáj Sherlocknak elhatárolnia magát tőle. Nem túl kényelmes, ha belátni a falaid mögé, ha te magad sem akarod látni, hogy mi van ott. Veszélyes, mert nem akarod, hogy felébredjen benned.
    Szegény Sherlock, kezd egyre jobban szétesni a kis felépített világa, amivel védi magát... Már nem tűnik olyan kellemesnek a védelem, mi? Mit tesz a szerelem az emberrel, szörnyű. De hát az mindegy is, hogy megéri-e. Nincs választás... nem igazán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor megnyugodtam. :)Igen, Irene Johnlock-pillanatai mellett most sem tudtam elmenni, mint az látszik. XD
      Örülök, hogy átjött a Mycroft iránti újonnan felfedezett rajongásom, bár ugye ezt írtam a feji elején is... Szerintem az előző írásom eredménye lehet, baromi nehéz nem megkedvelni valakit, miután huzamosabb időt eltöltöttél a fejében. :/ Amúgy tök jól látod a kapcsolatukat, és Sherlock fejlődősét (mint mindig). Ezért örülök különösen a hozzászólásaidnak, mert annyira tökéletesen visszajelzik, hogy bele tudtam-e tenni a fejezetbe, amit akartam, szóval nagyon-nagyon köszönöm! :)

      Törlés
  5. Mycroft és Sherlock kapcsolata az amiért most különleges módon imádlak. (Tényleg, csináltam házioltárt, vérrel meg a kinyomtatott sztoriidal. Virágot is tennék r, de nem tudom milyet szeretsz)
    Szóval engem mindig torkon ragad, hogy Mycroft ennyire belelát az öccsébe, szegény Sherlock meg nem tudja mit kezdjen ezzel és az egész annyira drámai, hogy az ember csak néz tátott szájjal, mikzben csendesen elvérzik a szíve.
    Irene tökéletes, pontosan olyan amilyennek lennie kell.
    Imádom a zárójeleidet is, valami nagyon szép mélységet adnak az egésznek.
    Szeretlek, mindig és örökké.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mycroft és Sherlock kapcsolatát én különleges módon imádom, annyira diszfunkcionális, hogy rettentő, megrázó, kifacsaró élmény írni róla. (Amúgy köszönöm a szándékot, mindenféle virágot szeretek, leginkább a mezei és a kerti virágokat. :))
      Én is szeretlek, és nem tudok elég hálás lenni, amiért olvasod a történeteim! <3

      Törlés
  6. Úgy kezdtem neki a fejezetnek, hogy "Nahát, Irene, kellemes hangulat, mindenki kellőképp happy oszlóhullahangulat de nem baj" és reménykedtem, hogy nem csinálsz belőlem MEGINT mentális sérültet. Aztán jött a testvéri rész és én utállak, mert az olyan gyönyörű a maga visszafogottságával, félbeszakított mozdulataival és a kimondatlan részekkel, hogy így meghaltam.
    Szóval ez is nagyon tetszett :) nem vagyok normális, hogy smiley-t rakok...kitéptél a lelkemből egy darabot azzal a testvéri résszel.
    Csakazértis kapsz még egyet: :)

    VálaszTörlés
  7. Irene, Mycroft. Ez az én napom, úgy érzem. (örömkönnyeim törölgetem)
    Sok karaktert szeretek, azt hiszem, nagyjából mindenkit, de a nőneműek közül Irene a legcsodálatosabb a szememben. Zseniális asszony, bár Sherlocknál nem tudom, milyen praktika használna. Lehet, semmilyen, kiindulva a világhoz való viszonyához.
    Mycroft továbbra is fantasztikus, szívem csücskének egyik lakója.
    Köszönöm, hogy olvashatom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pacsi! Mert hogy nőnemű karakterek közül Irene nekem is a nagy kedvenc, igaz, nem hiszem, hogy hosszú távon egymás közelében tudnának lenni Sherlockkal... :P
      Én köszönöm, hogy írtál! <3

      Törlés