2015. november 25., szerda

Bréking nyúz: Captain America - Civil War trailer


Épp a mára tervezett frissítéssel szöszmötöltem, amikor ez jött szembe, és azon melegében el kell mondanom néhány dolgot róla:


1, Amitől kicsit tartottam, azt a trailer eddig alátámasztani látszik (bár két akcióval telepumpált perc után ezt nehéz megállapítni): A film címe ugyanis Captain America:  Civil War. Nem Avengers: Civil War vagy Iron Man: Civil War. Azaz egyértelműen Steve központú a story, ami a Civil War storyline-t tekintve azért problémás(SPOILER ahead!), mert egy több köteten át futó, több szereplő szemszögéből kibontakozó történet, amibe végső soron az összes Marvel karakter bekapcsolódik. A két egymás ellen harcoló tábor vezetője Tony és Steve, az ő motivációik elég részletesen ki vannak dolgozva, és tiszta képet kapunk róla, ki miért harcol ebben a háborúban, ami kettészakítja a szuperhős-közösséget.

Már most ha egy Amerika kapitány filmben dolgozzák fel a sztorit, akkor egyértelműen csak Steve indítékai kerülnek részletesen bemutatásra (ahogy láttuk ezt már a Winter Soldierben is), míg Tonyéi elsikkadnak, másodlagosak, csak mint Steve ellenpontja jelennek meg. Emiatt jobban örültem volna, ha inkább egy Avengers filmet kap a történet (csak hát ugye az Avengers filmek már hagyományosan a csapatépítésről, egységről, barátságról, összefogásról stb. szólnak, valószínűtlen lenne egy Civil Waréhoz hasonló téma beeresztése), vagy esetleg egy teljesen különálló trilógiaként is el tudtam volna képzelni ezt a nagyívű sztorit. (Marvelnek anyagilag is tuti megérte volna, nem is értem, miért nem kérdeztek meg engem.) 

Azért még nem írtam le teljesen ezt az oldalát a filmnek: lehetséges, hogy valahogy megoldják, hogy Tony ne csak a Steve megzabolázására kirendelt házőrzőkutya szerepét töltse be.


2. A lényeg. A lényeg a Bucky-Steve, a Bucky-Tony, a Bucky-Steve-Tony dinamika. Szenteljünk egyperces meghatott csendet ennek a párbeszédnek:

- Sajnálom, Tony. Tudod, hogy nem tenném ezt, ha lenne más választásom. De ő (Bucky) a barátom.
- Én is az voltam. (Tony megtört tekintete, babummmm). 

Buckynak visszatérnek az emlékei, és innentől nem kérdés, hogy Steve még protektívebb lesz, na nem, mintha a Winter Soldierben nem robbantotta volna fel a SHIELD fél flottáját Bucky miatt. Tony meg totál értetlen, hogy ő miért lett egyszerre mellőzve, mikor az Ultron Kora végén hosszú, szerelmes pillantásokkal váltak el. 

Nem akarok  most mélyebben belemenni, hogy függ össze ez a szerelmi háromszög a múlt/jelen/jövő tematikájával, az amerikai történelem nagyobb fordulataival és különösen 9/11-gyel - majd inkább egy következő posztban -, mindenestere addig is ajánlom olvasásra két Tony/Steve/Bucky ficemet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése