2013. szeptember 15., vasárnap

Sherlock fanfic ajánló 3. (angol)



Szeptemberre is jár egy fic ajánló, az eleje ezúttal is Johnlock, az utolsó két történet pedig Sherlock-Mycroft központú. Próbáltam vegyesen válogatni, hogy ne deprimáljalak titeket nagyon, azaz az egyik kedves olvasóm megfogalmazása szerint belecsempésztem épp annyi fluffot, ami életben tart a következő szívkitépésig. Jó lesz, ígérem.

Ha nem olvasol angolul, akkor is érdemes belekukkantani, mert tervezem valamelyiket lefordítani, és érdekelne, hogy melyikre lenne leginkább igény. 




Sherlock Johnhoz fordul tanácsért. Szerelmes levelet szeretne írni a drága... 

Tales from the teacup by yourebrilliant
Miután hirtelen felindulásból képernyőre vetettem a „My cup of tea”-t, eszembe jutott, hogy tuti más is van ilyen elvetemült, és lám, belefutottam ebbe a sztoriba. Bár itt csak John mini, Sherlock normál méretű, de így is cukkker. (Oké, leírtam ezt a szót, huhh.)

Masterand Hound by joolabee
Nem tudom, miért csak most posztolom ezt a remekművet. Az egyik legcsodálatosabb, fájdalmasabb és tökéletesebb Sherlock fanfic, amit volt szerencsétlenségem olvasni. Így történne, pont így. És abba belehalnánk mind. A tökéletes mondatok, szóképek meg még halálom után is kísértenek majd.

Through the Clouds by Mazarin 221b
Retirement fic, amikre mostanában egyébként is rákaptam, ráadásul Mazarin 221b nagyszerű író. Az első pár fejezet nekem teljesen Bor, Mámor, Provence hangulatú volt, és jól esett a kánikulában. Plusz imádom az antik fürdőkádakat.

The Important Bit by Solshine
Domestic fluff a szerző szerint, szerintem inkább melankolikus, szívmelengető története annak, hogyan öregednek meg egymás mellett.

art by ViaEstelar

 Proxy by CherryBlossomTide 
Ha nem akartok aludni, akkor mindenképpen ajánlom. A szerző félelmetes pszichológiai pontossággal rajzolja fel a Holmes család kórképét. Minden egyes karakter tökéletes, és a imádkozom, hogy egyszer én is ilyet tudjak, merjek írni. Ajánlom Mycroft rajongóknak, és azoknak, akik akkor is hajlandóak elolvasni egy jó ficet, ha senki nem jön össze senkivel.

In a world I never made by lbmisscharlie
A végére a kihagyhatatlan bűnös öröm, egy tökéletes, nem explicit Holmescest történet. A ficet az Egy makulátlan elme örök ragyogása ihlette, ebből sejthető, mennyire vidám. (Semennyire.) Készítsd magad mellé a kardod, hogy aztán beledőlhess. Azt hiszem, ez adta meg a végső rúgást, hogy elkezdjek róluk írni. Mit nekem Johnlock, mit nekem Sheriarty. (Uh, egyszer már egy Sheriarty ajánlót is hozok valamikor. )



Körkérdés: ha választani lehetne, melyiket olvasnátok szívesen a fordításomban? (A szerzőktől is függ persze, de majd igyekszem bájos és megnyerő lenni, mondjuk amúgy sem szoktak nemet mondani :D)

8 megjegyzés:

  1. Huh, ajánlók alapján mindet szívesen elolvasnám, és szívesen látnám magyarul. Ami a legjobban megfogott, az a "In a world I never made", mert Mycroft/Sherlock ficet még nem volt szerencsém olvasni. Viszont abban biztos lehetsz, hogy bármelyiket fordítod, én hatalmas örömmel fogom elolvasni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az valóba nekem is nagy kedvenc a listából. Már írtam a szerzőnek, előbb-utóbb mindenképpen felkerül! :)Addig nézelődj bátran az írásaim közt, vannak köztük Sherlock/Mycroft ficek is 8most is épp azt írok. :p).

      Törlés
  2. Óh én az The important Bit-re adok le voksot!
    Persze az összes többit is szívesen fogadom és olvasom.
    Jaj meg a "Proxy" is jól hangzik!
    És itt fogom vissza magamat, mert ez már több, mint egy és ha így folytatom, az összesre leaom a rendelést. Képes lennék rá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No megfogtál, mindkettő jó hosszú. :D Majd meglátom, lehet, hogy sorra kerülnek a hosszú tél alatt. :))

      Törlés
  3. Na, végre ide is eljutok! Az elmúlt napokban jó párszor rebegtem háládatosan a nevedet, amikor citromos teát szürcsölgetve olvasgattam ezeket a szépségeket :)
    Legszívesebben mindre leadnám a rendelést, de azt hiszem a Proxy fog a leghosszabb ideig kísérteni :) (atyaég, borzasztóan zseniális volt!)
    De bármelyiket szívesen fogadom :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van egy olyan érzésem, hogy nem kerülhetem el a sorsom, és le kell fordítanom, már csak valami leküzdhetetlen belső késztetés miatt is. :P Majd citromos teát iszom és rád gondolok, miközben szenvedek vele! :D

      Törlés
  4. Sikerült mostanra végigolvasnom az összes ajánlott történetet. A Proxy az jajj... tegnap alapból is borongós napom volt, épp telefonról olvastam anyáék mellett a nappaliban, egyszer csak felpattantam, hogy nekem "mostazonnalcsokikell", mert ez akkora lelki trauma ez a történet. xD De egyébként tényleg zseniális. Ha már szavazni lehet, én is arra szavazok. :P

    Viszont nekem a szerelmes leveles Johnlock is nagyon tetszett; amennyiben van rá igény, és az író is áldását adná rá, akkor azt szívesen lefordítanám.:3 Csak annyi, hogy ha van rá igény, engedély, és lefordítottam, akkor valaki bétázza le. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye ugye. :) Írok a szerzőnek, aztán nekiesem valamikor. Csak győzzétek kivárni... :P

      De jó, hogy kedvet csináltam neked a fordításhoz! :)Én nagyon szívesen lebétázom az "and stand there..."-t, küldd csak át, ha kész vagy vele!

      Törlés