2015. március 5., csütörtök

Avengers: Age of Ultron - Mit tudunk, mire számíthatunk?



Tegnap kijött egy harmadik trailer is, ami ez eddigieknél összefüggőben, részletesebben vázolja fel a főcsapás irányát - és néhány mellékcsapást is. Nem, mintha eddig nem tudtuk volna, hogy...

FIGYELEM, SPOILER következik, sőt spoilerek sorozata, ha tovább olvasod. (Viszont semmi olyan, ami a trailerekben ne lenne benne.)




Szóval nem, mintha eddig nem tudtuk volna, hogy:

1. Tony elkúrta. (Megint.)

Imádom, hogy gyakorlatilag az összes Vasember film és most a jelek szerint az Ultron kora is erre a nagyon egyszerű alapsztorira épül: Tony valamit, valamikor nagyon elbaszott. A Vasember egyben azt, hogy a féktelen ego hullámain lovagolva - playboykodva rohadtul nem figyelt a cégére és főleg Obadiah-ra, a Vasember kettőben hattyú halálát játszik nagy átéléssel (mondjuk tényleg palladium-mérgezésben haldoklik egy ideig, szóval talán ez elnézhető neki), és majdnem későn kap észbe, a Vasember háromban maga teremti meg Aldrich Killian bosszúszomját, ami végül a seggébe harap.

Ezúttal egészen nagyszabású baklövést követ el, melynek következményeként az általa létrehozott, eredetileg az emberiség védelmét szolgáló mesterséges intelligencia nemes egyszerűséggel úgy dönt, hogy az emberiséget leginkább önmagától kell védeni. Ami teljesen logikus, mert ha nincsenek emberek, nincs erőszak és gyilkosság sem. (A mesterséges intelligencia veszélyeiről mostanában sokan beszéltek, köztük Stephen Hawking is, aki ha jól emlékszem, pont egy ilyen forgatókönyvet vázolt fel. Esténként lehet, bedolgozik a Marvelnek.)

Nekem tetszik ez az alapfelállás.

2. Megjelenik (erősödik?) a széthúzás a csapatban

Azért a kérdőjel, mert a Bosszúállók első részében a film majd háromnegyede elment azzal, míg végre már nem akart mindenki megölni mindenkit. Aztán volt egy kis alieninvázió, ami után vége lett a filmnek hamar. Most meg már bomladozik az egység, ami kérdéses, hogy akkor mikor létezett egyáltalán? Vagy a shawarma evős post-credit jelenet lett volna? Jah, bocs. Nem baj, ha igazi Bosszúállók-feelinget és bandaszellemet akarok, majd olvasom a ficeket.

3. Skarlát boszorkány és Higanyszál 

Tudtuk, hogy lesznek. Volt egy jelenet a Tél katonája végén, és meg is jelentek a trailerekben (szerintem Elizabeth Olsen jó választás Wanda szerepére, de Pietro most már örökre Evan Peters marad, ez van.) Viszont az kérdéses volt, hogy pontosan mi lesz a szerepük a sztoriban, hogy jön össze a két szál.

Az új trailerben azt látjuk, hogy Ultron mintha alkut ajánlana/szövetségesnek igyekezne megnyerni a Skarlát boszorkányt és Higanyszálat, illetve a kiszivárgott jelenetben SPOILER! mondja Tony, hogy nem tudják, "a Maximoff kölyök mit mutatott Thornak". Szóval könnyen lehetséges, hogy valamilyen formában az ikrek fogják döntően befolyásolni az Ultron elleni harc kimenetelét. Én meg remélem, látunk jó sok káoszmágiát és drámaian kifordult szemű Elizabeth Olsent.

4. Natasha és Bruce (Natasha és Bruce?!)



*követeli az utaslistát 'cause suddenly it makes perfect sense*

5. Valaki hű de meg fog halni (és talán halott marad legalább a következő részig).



Erre már nem csak a trailerek pofába vágósan sötét hangulata, hanem Tony megjegyzése is enged következtetni: ebből tuti nem jönnek ki mind élve. A kérdés már csak az, ki hal meg.

 - Steve és Tony kilőve, mert ők kellenek a Civil Warhoz.

 - Thor: valószínűtlen, bár Thor meghal a képregényekben és Loki segít neki visszatérni az Elfeledett Istenek Csarnokából a pokol tornácán (ez kicsit sem Orpheusz és Eurüdiké áthallásos, egyszerűen csak testvéries, ugye ti is érzitek?), nem hiszem, hogy ezt valósítanák most meg.

 - Bruce: Nem tudom, minek kellene történnie, hogy ő meghaljon, hisz Bruce az előző részben is mondta, hogy próbálta megölni magát, de a Hulk kiköpte a golyót. Plusz egy nagyon népszerű karakter. Kicsi az esélye.

 - Natasha: Van valami még a baljósnál is baljósabb Natasha körül a trailerekben. Én rá tippelek. Biztos úgy vannak vele, hogy mivel már itt van Wanda, hát minek nekünk annyi női karakter.

 - Clint: Már megint hol van Clint ebből a filmből? Azt ígérték, ezúttal több szerepe lesz - eddig ez nem jött be. Ennyi erővel tényleg ki is nyírhatnák.

 - Skarlát boszorkány vagy Higanyszál: most vezették be a karaktereket, így nem sok értelme lenne egyből kiírni őket, de lehet, arra játszanak, hogy épp emiatt leírhatóak kisebb veszteségként. Bármi megtörténhet.

 - Egyéb szereplő: Fury halálát már eljátszották a Tél Katonájában, Coulson a filmes univerzum szerint még mindig halott, Maria Hill a képregényekben fontos szerepet játszik a Civil Warban. Egyéb potenciális halott?

Most így megint végiggondolva, lehet, hogy csak ezért foreshadowingolnak ilyen eszeveszetten, hogy biztosan végig a körmünket rágjuk. Lehet, nem is fog senki meghalni, és elmennek a Keletibe gyrosozni a végén (legalább arra is választ kapnánk, mi történt Budapesten).



Végezetül: nem tudok még mindig napirendre térni a cuteness felett, ami Steve arca, mikor Tony próbálkozik a Mjölnir felemelésével:



Féljetek nagyon, mert jön a 'Miért Steve és Tony a legtökéletesebben shipelhető páros a földkeregségen' című poszt.

4 megjegyzés:

  1. Hátháthát én már iszonyatosan várom ennek a filmnek a premierét! *.* Az első részét is imádtam, és nagy a gyanúm, hogy ezt is imádni fogom.

    Szeretem, hogy Tony mindig elcsesz valamit - ez olyan tonys, és örülök, hogy ebben a részben nem Loki miatt van pácban a föld, hanem miatta.

    Nem tudom, hogy lesz-e széthúzás vagy sem, de szerintem az ebből kifolyó jeleneteket már ellőtték az első részben, így remélem, hogy most nem ezen fognak rugózni. Az, hogy marják egymást az egójuk miatt, természetes, de szerintem nem kéne eltolni a széthúzás irányába. *imádkozik*

    Higanyszál = Evan Peters, mint ahogyan Bruce is számomra örökkön örökké Mark Ruffalo marad. Én sem tudom, hogy jön össze a két szál, bár kétségtelen, hogy én jobban örültem volna, ha az X-men gárdából először az alaptagok jelennek meg. Tudom, tudom, ők most az apokalipszisre készülnek, de na... :D

    Bruce és Natasha, Bruce és Natasha, Bruce és Tony, Bruce és Tony. Khm... elkalandoztam, bocsi. :P

    Clint nekem speciel nem hiányozna. Nincs túl sok szerepe azon kívül, hogy naaagyon szigorúan néz, és ő a helyi Legolas. Na meg persze köze van Natashához is. Apropó, Natashával ők nem egy pár?
    Coulson ügynök pedig szerintem nem halott. Amikor Maria mondta Furynak, hogy az Amerika kapitány kártyák nem is Coulson zsebében voltak, hanem a szekrényében, Fury meg válaszolt erre valami olyasmit, hogy kellett a fiúknak a nyomás, akkor én ezt úgy értelmeztem, hogy Coulson valójában nem is halt meg, csak elhitették a fiúkkal, hogy végre összerázódjanak.

    Steve arca pedig tényleg iszonyú cuki. :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a széthúzás tuti, megjelenik valamilyen formában, hiszen a következő film, ha jól tudom, akkor (az Ant Mant nem számítva) a Captain America: Civil War lesz, amiben kőkeményen egymásnak feszül Steve és Tony, és ezt valahogy fel kell vezetniük... Azért viszont én is imádkozom, hogy előtte legyen pár együtt bandázós-egymást szívatós pillanat is, mert erre nem jutott idő az első filmben. Szeretném azt látni, hogy itt már összeszoktak és halál lazák egymás társaságában. (Az igazi persze az lenne, ha valahogy mindebbe még Lokit is be lehetne suvasztani, de erre nem látok reális esélyt.)

      Burce és Natasha nekem először a WTF kategória volt, de most, hogy van hozzá némi footage, már látom benne a fantáziát. :P Vagy lehet, hogy csak már rég shipeltem heteró párost, és hiányzik?

      Clint a filmekben elhanyagolható elem, viszont ficekben az egyik kedvenc karakterem, így nem szeretném, ha meghalna, bár tudom, ettől a ficekből még nem fog eltűnni, sőt...

      A kártyás megjegyzést lehet így is értelmezni, vagy hogy Fury egy 'apró füllentése' volt, és nem vonatkozik Coulson halálára. Egyébként a sorozatban visszatért, viszont nem tudom, a filmben is visszahozzák-e. Akárhogy is, két egymást követő filmben nem ölhetik meg, mert akkor át kell keresztelniük Kennyre. XD

      Jesszus, most nézem, hogy elírtam a címet, megyek javítani. :P

      Törlés
  2. Amikor megláttam a trailert én csapdostam a földhöz a seggemet. (apám be is jött hogy mibajomvan)
    Éshát az egész annyira Bosszúállók feelingű volt. Itt remélem lesz egy kicsivel több ass-kicking, mert az elsőből eléggé hiányzott. (akciófilm vagy mi a franc elvileg, de családi dráma jobban volt :D )
    Nathasa meg Bruce nekem már az eső részben szaglott jó messziről. Most komolyan valaki próbálja már meg shippelni őket. *nem tudja elképzelni*
    Ki fog meghalni kérdés? A sólyomszem nekem nem hiányozna. Az első részben annyi szerepe volt hogy Loki Legolas kémes meg SHIELD-es nyomáspontja volt. Uncsi, sőt egy kicsit klishés is volt. (eléggé) nemtudom, nekem Clint nem nagyon tettszett/tettszik.
    És könyörgöm ne hozzanak senkit se vissza ha már kinyírták, a rendező vagy ki a franc szereti ennyire a karaktereket hogy nem bírja megölni őket? Mondjuk amikor Fury "meghalt" az is úgy szívenbszott... aztán tadáh kb 3 napig volt halott? Én elhittem...
    Mindenesetre várom az új filmet nagyon-nagyon, annyira hogy már lesem a mozik oldalát mikor lehet jegyetfoglalni...
    Még 60 nap.
    (bocsi az összeszedetlenségért, fangörcs. xD )

    VálaszTörlés
  3. Most miért, én teljesen el tudom képzelni - persze megint a ficekre alapozom az elképzeléseim: ők ketten azok a csapatból, akik leginkább két lábbal állnak a földön, a legjózanabbak (Steve a negyvenes évekből szalajtott idealista, Thor egy alien, Tony meg alapból túltesz mindkettőjükön). Szóval szinte látom, hogy eleinte csak néha volt szükségük arra, hogy egy sör mellett megbeszéljék a körülöttük lévő őrültekházát, aztán összegabalyodtak...

    A meghaltam-haha-mégsem engem is kezd frusztrálni, valaki összeírhatná, hányszor játszották már el eddig.

    Itt nálunk egy héttel korábban mutatják be, szóval már alig ötven nap! *nem dicsekszik, csak örül*

    VálaszTörlés