2015. február 28., szombat

Könyvajánló Sherlock rajongóknak



Nem, nem lett könyves blog az oldal, de a Sherlock-központúság miatt ezek mellett nem mehetek el szó nélkül. Ha nehezen bírod a hiátust, az alábbi könyvek garantáltan enyhítik a kínjaid. Vagy fokozzák. Valamit csinálnak vele mindenképpen. 






Bárcsak azelőtt került volna kezembe ez a könyv, hogy nekiálltam a Fragmentarynak! De jó, hogy nem azelőtt került a kezembe ez a könyv, hogy nekiálltam a Fragmentarynak... mert akkor Sherlockból tuti, hogy full autistát csinálok, és az nem biztos, hogy jót tett volna a történetnek. 

Mark Haddon viszont egy autista fiú világát helyezi a középpontba, némi nyomozással és bőven adagolt Sherlock Holmes utalásokkal összefűzve. Számomra letehetetlen volt - szeretek mások fejében időzni, fogadjunk, nem gondoltátok volna -, egyhuzamban olvastam végig. Angolul sem nehéz a nyelvezete, ám aki mégsem érez elég lelki erőt hozzá, annak szerencséje van, mert magyarul is megjelent. 

Ha sosem voltál még tizenöt éves autista fiú, akkor nyomás!



A másikról talán sokan értesültetek már a Facebook rajongói oldalon, de hátha valakinek újdonság: egy hamarosan megjelenő novelláskötet, ami azért érdekes, mert hivatásos írók Sherlock Holmes történeteit (=fanficeit) gyűjti csokorba. Mármint hivatásos írók, mint Stephen King, Neil Gaiman... Kell még többet mondanom?!




6 megjegyzés:

  1. Van színdarab is A kutya különös esete az éjszakában-ból, én láttam, és egészen rendkívül jó volt. A Centrál színházban játsszák, bár a főszereplő srác inkább harminc, semmint tizenöt, de nagyon meggyőző volt. Egyébként vannak még autista főszereplős könyvek, amik szintén nagyszerűek: a Házirend, és a Kitalált barát naplója. Meg filmek: Simple Simon, Adam. Nem akartam én így belefolyni a témába, csak véletlenül jött össze, hogy folyton ilyenekbe akadok bele. XD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnézném, ha mennék haza mostanában... Centrál Színházban csak jó élmények értek eddig. :P A könyveket majd lecsekkolom, köszi.

      Törlés
  2. Én ezt is ajánlom nagyon minden angolul jól értőnek :) http://en.wikipedia.org/wiki/The_Luminaries

    VálaszTörlés
  3. A TE történeteid Johnlockjait smemi sem pótolhatja...meggyőzhetetlen vagyok!:D:D:D
    Claudia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy akarlak meggyőzni, Isten ments, TE vagy a legkitartóbb olvasóm. :D

      Törlés