2013. december 21., szombat

A finn trailer margójára



Mázlisták ezek a finnek, mert nem elég, hogy náluk lakik az igazi Mikulás, még egy külön Sherlock trailert is kaptak. Ami bizony mélyebb betekintést enged abba, hogy mi is történt ez alatt a két év alatt, valamint meglepő módon belevágták azt a jelenetet, amikor Sherlock és John ismét szemtől szemben állnak...

Részletek lentebb, SPOILEREKRE készüljetek. Ha emiatt úgy döntesz, mégsem kattintasz, akkor kárpótlásul itt van neked John egy sörrel. Vagy teával.




Szóval, az ominózus trailer: ide kattints hobó Sherlockért.  (Vagy IDE ha az előző nem működne.)

Először is. Lestrade és Anderson, amint Sherlock nevével a szájukon koccintanak a papírpoharaikkal... Tudjátok egyre biztosabb vagyok benne, hogy Anderson vezeti azt a bizonyos rajongói klubot, amit az előző trailerben láthattunk. Ez hatalmas húzás az írók részéről, annak ellenére, hogy kezd mind inkább megerősítést nyerni, amit az egyik Empty Hearse-ról írt kritikában olvastam: Moffat és Gatiss beleásták magukat a tumblr-be, és ilyen-olyan formában merítettek onnan, nem csak egy fricska erejéig.

Ezt bizonyítja, hogy, könyörgöm, két éven keresztül ontották a fanok az ilyen posztokat:












Erre mi hagyja el Sherlock száját, amint ott áll John előtt? NOT DEAD. Well, I AM dead, dear Mr. Moffat. Viszont szerintem fantasztikus dolog, hogy egy ilyen kiterjedt, aktív, kreatív és összetartó (és őrült, ne felejtsük el, hogy elsősorban őrült) fandom jött létre ez alatt az idő alatt, és ez visszahat magára a kánonra is, ami aztán még tovább gerjeszti a rajongást, ami... ó, a következmények iszonyúak és kiszámíthatatlanok.

Bár, a másik elmélet szerint nem feltétlenül az alkotók merítettek, egyszerűen csak ez alatt az idő alatt a létező összes lehetőséget sorra vettük, és a nagy számok törvénye alapján néhány tippnek, találgatásnak egyszerűen be kellett jönnie.

Így vagy úgy, szívmelengető, otthonos, hazatérős érzés felfedezni az ilyen momentumokat.

Szerencsére John reakcióját nem mutatják a NOT DEAD után, én így is azt éreztem, hogy talán túl messzire merészkedtek a trailerben, elvégre az egyik legjobban várt pillanat, hogy hogyan tudatja Sherlock Johnnal a visszatértét, erre pont ezt voltak képesek beletenni... Én csak ezért nem bánom, így utólag, mert újév napján a párommal nézem majd az első részt, és megmondom őszintén, komoly aggályaim vannak, hogy miféle hangok fogják elhagyni a szám, ha mindenféle előkészítés nélkül futok neki a megpróbáltatásnak... szóval igyekszem kis adagokban oszlatni a feszültséget, ezért csak a durva spoilereket kerülöm (magyarul egyedül azt nem akarom tudni, hogyan élte túl Sherlock, na meg az új rejtvény megfejtését).

A másik, amiről feltétlenül szót kell ejtenünk, az Mycroft. Mycroft orosz (?) katonai egyenruhában és kucsmában. Just how badass is that???

Nemrég jelent meg egy interjú Benedicttel, ahol a következőket mondta:

"Mycroft becomes the bigger brother in every sense – both intellectually and in terms of power. They are brothers in a family, they are blood relatives and that’s explored in more detail which is exciting – funny, but not trite. It’s quite profoundly moving I think."

Vagyis hogy Mycroft a szó minden értelmében megmutatja, hogy ő a nagyobb testvér: intellektuálisan és a hatalma által is. Sokkal részletesebb képet kapunk majd a kettőjük testvéri viszonyáról, és ez mókás és megindító lesz. 

Én meg addig csendben tépem a hajam, jó?

 Tudom, hogy nem mindenki nagy Mycroft fan, de én örülök neki, hogy nagyobb hangsúlyt kap ez a karakter Moffaték verziójában. Főként, hogy ahogyan Gatiss kiejti a "Sorry, but the holiday is over. Back to Baker Street, Sherlock Holmes." mondatokat, arról több száz oldalnyi fanficet tudnék írni most így hirtelen felindulásból. 

Maryből nem sokat kapunk, de az azért feltűnt, hogy amikor pincérként megjelenik az asztaluk mellett, Mary az, aki felismeri Sherlockot. (John édesen-bajszosan bámulja az itallapot.) Vagyis egyrészt nyilván ezer meg egy helyen találkozott John halott barátjának a képével  - újságok címlapján, John holmija között(?)-, másrészt nyitva tartja a szemét, és jó megfigyelő - Johnnál legalábbis mindenképpen jobb. Nagyon kíváncsi vagyok, hogyan alakul hármójuk viszonya, mert erről eddig csak a színészek elmondásából van némi fogalmam. Egy biztos: Mary karaktere szerintem kellett, hogy valami új elemet hozzon a második évadban már csúcsra járatott Sherlock/John dinamikába.








7 megjegyzés:

  1. básszus, pont előbb akartam neked írni egy üzit, h hallottál-e már erről a dologról. sokat, mondom sokat! vacilláltam, h megnézzem-e, de hát nyilván nem tudtam megállni, szóval a kérdés feltevése, megtegyem-e, csak önámítás volt.
    és már így is a sírás-sikoltozás-hajtépés szélén állok, nem tudom mi lesz velem, ha kijön az első rész. annyi biztos, nem szabad egyedül néznem. vagy, mások lelki egészségének megőrzése érdekében: nem szabad mással megnéznem. még megoldatlan probléma.
    Anderson biztos, h klubvezető. ennyi. nem lehet más. és ahogy te is írtad, a tumblr-ös dolgok visszaköszönése biztos, h nem véletlen, és ez a "not dead", hát igen, ez kellett és picit gyomron is rúgott, de tökéletes.
    Mary egy olyan karakter, akit nem értem, miért gyűlölnek már most! a fanok. egyszerűen szükségszerű elem ehhez a pároshoz, ráadásul megerősíti szerintem azt a tényt, h Johnnak igenis hiányzott Sherlock (mint nem csak úgy, hanem nagyon). mert felismeri Sherlockot.

    Mycroft, hah! Nagyon örülök, hogy jobban kiveszi a részét a sorozatból, mert imádom.
    és amúgy szerintem megdöbbentő, h a finn trailerbe ennyi fontos információt megjelentettek. a tény, h megtehették. picit furcsállom és pofátlan dolog, de ahogy te is mondtad: ezt adagolni kell. egyszerre túl tömény, és túl akarom élni a január elsejét.

    amúgy. ugye hallottad már azt a mondást/babonát, akármi is ez, h amit január elsején csinálsz, az meghatározza az egész éved? hm, hát köszi szépen. *sherlockra várni és idegeskedni, h csak "holnap fogom látni" és eltűrni a rám törő fangörcsöket? szép év lesz ez :D*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon egy hullámhosszon vagyunk. :D (Sherlock hullájának hosszán, haha, de szar vicc.)

      Én is vacilláltam egy pár pillanatig, de aztán a 'két évet vártam, akarom, MOST' érzés győzött. :P Tudod, sokan azért kerülik a spoilereket, mert félnek, hogy csökkenti a meglepetést, az izgalmakat, és magának az epizódnak hatását... hát én pont ugyanezért kukkantok bele mindenbe, mert félek, mi lesz velem, ha hirtelen beüt a fangörlcs elsején a tévé előtt... egyedül kéne néznem szerintem. XD

      Anderson, hát ez valami zseniális-őrületesen-nemvárt-és-mégis-tökéletes. Nagy kalapemelés a készítőknek, megint, plusz kalapokat kell lassan hordanom egymás tetejére halmozva a fejemen, az meg milyen hülyén nézne már ki.

      De a legjobb akkor is Mycroft, és persze a NOT DEAD.

      Nem tudom, de abban a pár másodpercben, amit mutatnak, mikor Sherlock ott áll Johnnal szemben, maga előtt összekulcsolt kézzel, engem annyira egy óvodás kisfiúra emlékeztet, kb. mint amikor anyák napján kiálltunk a béna kis ajándékunkkal az anyukánk elé, és félszegen lestük, hogy mit fog szólni, tetszeni fog-e neki..? Ezekből a képkockákból én legalábbis erre asszociáltam... szerintem Sherlock félszeg, izgatott, várakozó, büszke is magára, de azért nem tudja pontosan, milyen reakcióra számítson a kétes 'not dead' ajándékával, és hát szegény, mint azt már tudjuk, nem meleg, baráti ölelésben részesül majd.

      Nekem jobb a helyzetem, én már elsején látni fogom itt, szóval én egész évben eszelős sikolyok közepette fogok a földön fetrengeni az örömtől... jó év lesz! XD XD

      Törlés
    2. aha, nekem is vmi ilyesmi jutott eszembe Sherlockról :O meg picit az, h bűnbánó. olyan esetlen. és annyira sajnáltam. abban a rohadt három másodpercben! *durva, h ez a néhány pillanat az érzelmek egész skáláját felvonultatja bennem*

      én úgy döntöttem időközben, h nem, nem szabad egyedül megnézem, mert akkor nem lesz kivel megbeszélnem és becsavarodom. úgyhogy írtam barátnőmnek, h ne tervezzen programot, mert én már tudom, mit fog csinálni 2án :D ehehehe.

      Törlés
  2. A fandom őrült, mint Moriarty, zseniális, mint Sherlock, hősies, mint John, kegyetlen, mint Mycroft, és az istenét Moffatnak hívják. Khm...
    Minden információmorzsáért meg vagyunk veszve, szóval nem kérdés, hogy újra, újra és újra végigpörgetjük a trailereket, agyonkomenntárazzuk őket és menthetetlen állapotúra rugdossuk magunkat a fanrohamainkban.
    Két héttel ezelöttig én se voltam oda Mycrfotért, (és abba ne köss bele, hogy miért olvastam el az összes incestet, mert el kellett olvasnom és ahww..) de aztán BAMM! megláttam és minden világos. Örülök, hogy így ki lesz aknázva a karaktere, főként, hogy Doyle bácsi nem igazán foglalkozott vele, pedig egy Brit Kormány nem kevés lehetőséget tartogat. Szóval egy veszett kutya nyálcsorgatási intezitásával várom már a kettőjük pillanatait. (Ebből mégiscsak incest lesz. "teátrális sóhaj")
    Maryért viszont odavagyok, fültől-padlóig, igenis kell oda, szükség van rá, és perverz módon vágyom ara, hogy lássam a Mary kontra Sherlock vitát. A földbe leszünk döngölve, de akkor is.
    Nagyon tetszik, hogy így visszaköszön ez a Not Dead, megölelgetve érzem magam, vagyis úgy mint akit alaposan megruháztak, de vigaszul odadobtak neki egy tábla csokit.
    Anderson meg MUSZÁJ, hogy klubvezető legyen, csak a szakállát tépjék le róla.
    Trailert a népnek, meg harmadik évadot!
    Én is egyedül nézem meg, éjjel, hogy az öklömet leharaphassam kontorrolállhatalan megnyilvánulásaim lefojtása közben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem ugyan volt egy minivitám magammal azt illetően, hogy akarok-e spoileres dolgokat látni, de aztán megvontam a vállam, azt mondtam magamnak, hogy 'egy teljes évet vártam!!!', és megnyitottam a videót. :P És nekem még szerencsém van, mert csak kb. tavaly decemberben szembesültem azzal a gyönyörrel, ami a Sherlock. :D Nem irigylem, aki végigszenvedte a két évet.

      Hajrá, írj csak Mycroft sztorikat, alig várom! Nem kell nekem, hogy bármi nem testvéri legyen köztük, mert mindenképpen lenyűgözőek, és a harmadik évadban jóóóóó sok (Gatiss szerint túl sok) Mycroft lesz! *tűzijáték*

      "Megölelgetve érzem magam, vagyis úgy mint akit alaposan megruháztak, de vigaszul odadobtak neki egy tábla csokit."

      Hát ennél jobban meg szerintem senki nem foglalta még össze a fandom érzéseit! :D

      Törlés
  3. Óóó köszönet és örök hála ezért az összeszedett posztért! Kicsit kiestem az elmúlt hetekben a sorozatok, fanfictiönök világából, meg úgy mindenből és tök jó, hogy ilyen jó hírekre térek vissza. *-* Mycroft nálam nyert azzal a szerkóval. Kifejezetten perverz gondolataim támadtak tőle. :D :D :D
    Kíváncsi leszek, mit reagál John annál az éttermes jelenetnél. Eléggé feszültnek tűnt a testtartásából ítélve. :D
    Áh nem nagyon térek én itt magamhoz, szóval köszönöm még egyszer! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az elkóborolt bárányka hazatér a nyájhoz? :P Szerintem is cool ez a trailer, főleg az azóta sugárzott mini epizódhoz képest. :/

      Törlés